Vit choklad

Har hittat den godaste chokladen... Eller jag hittade den egentligen redan när jag mönstrade av i Finnart förra törnen och flög hem från Glasgow. Sprang på dem igen igår i en affär i Belfast, kände att jag verkligen behövde dem. Såg inget pris då men jag köpte två. För att sen se att de kostade 1,99 pund, alltså 24 kr. För 100 gram. Känns fortfarande värt det.

Vit choklad med hallonbitar i.


Butlers Organic Chocolate

Bara genom att titta på förpackningen så ser man ju att den är god. Om man gillar vit choklad förstås.

Jag har aldrig varit riktigt fast för mjölkchoklad, klart att en och annan har gått åt, Marabou Dajm fanns ofta med på tågresan Göteborg - Västerås när jag pluggade där nere.

Mörk choklad går däremot mycket bra, till en viss gräns. Och med hallon i är en alldeles lysande idé om ni frågar mig. Fick med mig en Marabou Premium Dark med hallon ombord och den var snudd på beroendeframkallande.

Det trista med vit choklad om man kan säga så är att den inte är nyttig på samma sätt som mörk choklad är då den är helt fri från antioxidanter som är det bra i mörk choklad. Men den är så god att den nog gör nytta ändå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0