Sol och träning

Min dag började tidigt imorse så när det blev lunch och eftermiddag tyckte jag att jag hade gjort mig väl förtjänt av att slappa i solen. Fick bli vid rosa bänken på kaptensdäck eftersom jag ville ha någonstans med sol men ändå skapligt lä.

En bok, lite musik och en vattenflaska så gick min lediga tid alldeles för snabbt men solen tar bra så nog lika bra att jag inte har mer än mina två timmar per dag. Rädd att jag skulle snabbt få smeknamnet kräftan då.


Akter ut med rosa bänken längst ner i bild, skorsten t.h. och frifalllivbåten t.v.


Babordsidan

Det fina vädret håller i sig och ikväll när träning var planen kändes inte löpbandet ett dugg lockande. En av styrmännen sprang på däck runt bygget tidigare i veckan så jag stal hans idé och stack ut där. Riktigt härligt att få lite luft samtidigt och det var inte så dålig utsikt runtomkring.


Båtar som ligger ankrade runt oss


Solnedgången akterut


Okej det blev lite hinderbana att springa runt bygget till och från, lite slalom mellan spelen och hoppa över trossarna som låg lite här och där. Stackars 4-8 matrosen som var ute och smörjde spelen måste blivit halvt knäpp av att han mig springandes där runt runt i en hel timma.

Kommentarer
Postat av: ronny

när matrosen jobbar är han konsentrerad

2008-05-15 @ 06:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0