Övning


Klara, färdiga rökdyk..


Nästan fint ihoprullad

Vi ankrade igår kväll utanför England och ligger nu stilla och bara har det bra. Ytterligare ett dygn verkar vi bli kvar här och så länge det är så lugnt och stilla som det är nu så är det lugnt.

Min eftermiddag blev inte riktigt som tänkt mig eftersom det dök upp övningar. Brand, livbåt, MOB-båt och oilspill gick vi igenom. Planen att träna gick sådär, eller det gick ändå. Hann typ träna en och en halv timma så jag är rätt mör nu.

Fick världens hicka efter fikat på em och det ville inte ge sig så jag gick runt med det länge och alla skrattade för jag hickade så sjukt högt. Sen försvann det men kom tillbaka för nån timma sen när jag hade slutat och jag låg i sängen och kunde inte sluta då heller. Hmm kommer inte ihåg nåt bra knep mot det heller.

Kommentarer
Postat av: Aurvandil

Övning ger färdighet, så är det.

Vi fick öva inför både DNV och Sjöfartsverket som var på besök och klassade och hade sig.

Vi har också varit utan internet, sedan Staterna faktiskt. Men nu är jag tillbaka i etern och vi fick en liten släng av gungeligung vi också. Bara det att vi gick sönder och det blev handdisk i ekonomin.

Postat av: Rebecca

Aurvandil: Ja jo det är sant. Oj då, finbesök hos er då.



Här verkade det värsta vädret ha varit på vägen till hamnen där jag mönstrade på..

2008-11-26 @ 20:13:21
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0