Rotterdam

Till slut igår så lugnade vädret ner sig.. Att träna på eftermiddan var inte att tänka på. Så sliten att jag till och med sov en timma då istället. Blir inte sjösjuk på det sättet att jag mår illa, tack och lov. Men det tar på krafterna hur som helst.

Tror ingen är ledsen över att vi ligger till kaj idag.. Rotterdam känns bra att komma till. Förstår egentligen inte varför jag från början fick inställningen att det var en av de sämsta hamnarna som finns. Nu tycker jag det är skönt att komma hit. Behöver man nåt så kan man alltid sticka iland, ofta får man också nån som kör en. Vi får tidningar från Sjömanskyrkan eller HKF, beroende på vilka som kommer och hälsar på. Ja en massa bra saker nästan bara här ju.

Två nya påmönstringar idag. Det är ju alltid kul men lite folk som byts här, de flesta är kanonbra och det är tråkigt när de åker hem. Men som tur är så kommer det andra som är bra och löser av.

Fått höra från fler än en person ombord så fort det blev känt att vår nya motorman var en yngre kille att "det är ju kul för Rebecca" "det är ju bra för Rebecca med nån lite yngre" och bla bla bla.. Just nu ombord är det jag och vår elev som är förhålladevis unga ombord jag 20 och han 16.. Sen är det ett rejält hopp upp till de flesta som är 40+. Det stör inte mig speciellt mycket. De lite yngre har precis mönstrat av och de som är kvar är klockrena trots att de är äldre. Såklart att det är kul med yngre, det blir i regel lite mer fart men det jag vill säga är att jag klarar mig bra ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0