Kaliningrad



Ytterligare en bra dag ombord. Våra förhoppningar att få gå in till Kaliningrad under eftermiddan blev sanna och vi ska förtöja när som helst.

Några som ska åka hem på hemvägen* i troligtvis Simrishamn och dem börjar bli lite rastlösa..

Att vi är i Ryssland igen och på detta otroligt trist ställe är ja inget att lägga energi att gnälla på. En dag och så går vi igen. Det är en sak som är bra med att inte veta vart vi ska mer än ett par dagar innan.. Man hinner inte bygga upp så mycket föväntningar på ett bra ställe eller dåliga tankar på ett sämre ställe. Man tar det lite som det kommer och gör det bästa av det. Så hoppas man såklart alltid att det blir bättre nästa gång.

Träningen kändes otroligt motigt idag och jag börjar tröttna på att inte kunna variera mer än boxning/roddmaskin/löpband.. Visst finns det cykel men det är bland det tråkigaste som finns för mig att sitta där och trampa och inte komma nånstans. Ska bli skönt att komma hem och kunna sticka ut och springa/på promenad och se något mer än väggen i gymmet.

*Med hemvägen/hem menas Rotterdam och det var navstyrman som sa det för någon dag sen.. Tycker det är klockrent.


Kommentarer
Postat av: Aurvandil

Håller med dig om att det är tristare än trist att sitta på en motionscykel som inte kommer ur fläcken.

Jag var ute i två långa timmar och tog min dagliga motionspromenad i strålande höstsol. Det finns så mycket vackert att titta på i naturen nu. men snart är jag tillbaka på den där mackapären som man bara blir svett av utan att komma någon vart.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0