Amsterdam

Ja, ingen båt hade dykit upp imorse och vi visste att vi skulle få veta när den skulle komma ca 3 timmar innan så vi drog ut för att gära Amsterdam. En solig fredag har det varit och är. Mycket trevligt med sol och värme igen, runt 20 grader skulle jag tro.

Hotellet ligger skapligt centralt och enligt uppgift så skulle det ta 20-30 min och gå om man ville till shoppingggatorna så vi satsade på en morgonpromenad. Tog lite längre tid för vi gick inte snabbaste vägen (läs vi gick lite fel). Fick en karta på hotellet ( turist - javisst ) som vi anväde en del men vi var aldrig vilse.


Kanaler, pråmar, småbåtar och cyklar, överallt..


En rätt snygg kyrka


Spårvagnarna körde överallt, och precis där jag gick, tappade räkningen hur många som tutade..


Hästarna dreglade på duvorna


Hanns inte med

En rätt lång dag på stan blev det, lite småshopping bara. Den stora shoppinglusten infann sig aldrig, vi trodde ju vi skulle vart ombord nu för rätt länge sen..

Får se vad som händer under kvällen, vi ska ner och äta middag på hotellet om en halvtimma och ringa och kolla läget.

Kommentarer
Postat av: Urban

Ja här turistas det !

2008-09-19 @ 20:40:47
Postat av: Rebecca

Urban: Jadå, ska väl inte säga att det är ditt fel, jag säger det är er förtjänst..

2008-09-19 @ 21:20:24
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0