Greenpeace

Såklart jag blev överfallen av Greenpeace när jag halvstressade runt på stan idag.. Har skojat med ett flertal personer om den dagen de skulle börja prata med mej. De står alltid flera stycken på samma ställe där man alltid går, hmm smart drag av dem kanske.

I alla fall så börjar en prata med mej och jag skulle ju fått han att hålla tyst på en gång men det tänkte jag ju inte på, utan försökte vara lite trevlig. Han pratade säkert en kvart.. Kallt var det och han spottade som en galning när han pratade. Hur tar man sig därifrån när de väl sätter igång, en mobilförsäljare kan man alltid dra till men att man har firmamobil eller nåt och är de nåt man äter finns ju alltid allergi som ursäkt. Till slut så hade jag idag hur som helst inte tid att stå där och lyssna mer, en kvart tyckte jag var i generösaste laget..

Fick gå med löftet att jag skulle läsa mer på internet. Men jag vet inte vad jag tycker. De har ju rätt i mycket men deras sätt att försöka få sin vilja fram ibland är ju kanske tveksamma..

Vad tycker du som läser?

Kommentarer
Postat av: LIJ

Alltså, jag har en son, som är sjöman på en oljetanker (jag är Martins pappa) och jag brukar säga till folk jag möter, är ni ute och kör, så kör gärna en mil till. Jag vill ju att han ska få behålla jobbet. Och själv köper jag bara bensin, när den är som dyrast. Jag menar, jag vill ju att han ska få löneförhöjning också . Men jag tycker om Greenpeace, och faktiskt också deras metoder. Det behövs för att synas, och vi behöver lite av sensation. Då lyssnar man och kanske ändrar beteende. Sen vet jag inte om de kämpar "på rätt plats" alltid.

2008-09-09 @ 16:37:06
Postat av: Anders

Vi på Greenpeace ger aldrig upp i våra försök att värva medlemmar. Det nya är vad vi kallar blogg-värvning..

Vi är givetvis övertygade om att du innerst inne vill stödja vårt arbete. Om inte annat för att vi jobbar för att rädda skogen, vilket passar ditt efternamn.



För 50 spänn i månaden får du det perfekta skälet att slippa prata med våra värvare.

http://www.greenpeace.org/sweden/stoed-oss



Mvh

Anders och Ludde på Greenpeace



Postat av: Miljövän

När man läser om de aktiviteter som Greenpeace utför är jag mycket glad att jag inte betalar 50 SEK per månad till dom. Man blir både arg och upprörd över deras agerande som i många fall verkar stå över alla gällande lagar och förordningar. Jag kan hålla med om att många av de problem som lyfts till ytan är viktiga men det finns gränser för hur man lyfter problemen.

2008-09-10 @ 23:19:59
Postat av: Anders

Intressant kommentar. Vi skulle gärna vilja veta i vilka fall där du tycker att vi gått för långt.



Det stämmer att vi ibland bryter mot lagen, men vi tar alltid ansvar för detta, vi använder aldrig våld och vi är helt öppna med vilka vi är. Senaste i går fick vi faktiskt 6 aktivister frisläppta i England. De var stämda på 30´000 pund av ägaren till ett kolkraftverk, men domstolen frikände samtliga då man menade att Greenpeace hade rimliga skäl till att genomföra protestesten:

http://www.greenpeace.org.uk/blog/climate/kingsnorth-trial-breaking-news-verdict-20080910

Postat av: Aurvandil

Hej alla glada!

Hur gick det med dina prover Rebecca?

Mina var helt OK.

Greenpeace, viss syns de och man märker att de finns och är fanatiskt målmedvetna.

Men de är irriterande påhängsna. Det skulle inte skada om de dämpade sig sju hekto.

Postat av: Rebecca

Aurvandil: Jag har inte tagit nya prover än.. Man skulle vänta 6-8 veckor innan man tog nya så jag ska göra det nästa vecka, men jag mår bra nu.

2008-09-12 @ 10:31:45
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/
Postat av: Martin

Eller så... kramar man dom. Säg att du vill ha en kram. Sen står du tyst och tittar på dom ett tag.



Kanske frågar om en kram till...



Till slut säger du bara tack och går därifrån.

2008-09-14 @ 03:15:55
URL: http://cmj.blogg.se/
Postat av: Martin

Okej... Greenpeace länken har ordet stoed oss, i sig.



Detta är nästan lite boeg varning på det ordet faktiskt. Det är så att det kanske till med luktar roev så att jag kroeks.



Mmm, internet förskönar det svenska språket.

2008-09-14 @ 03:20:52
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0