Surströmming och nytt mål

På förmiddan så ändrade de visst så vi ska till Rotterdam nu, inte så stor skillnad. Förutom då att de generellt är mer pålitliga och snabbare att få in båtarna till kaj. Alltså man slipper ankra lika ofta och länge som i Amsterdam.

Kapten och överstyrman fick för sig att de skulle äta surströmming till kvällsmat. Det luktar inte gott. Kapten lyckades få i mig en liten bit, jag har ätit det förut. Men det finns kanske en anledning till att det var sisådär 8 år sen.. Lukten är ju värre än smaken men gott, nej. Alldeles för salt och så smakar det ju skumt. Men nu slipper jag väl äta det mer här ombord mer när han sett att jag har smakat.

Vi hade slabb efter middagen. Jag kom därifrån med en nagelborste till pentryt, som inte ens fanns i slabben utan i städförrådet bredvid. Men men sånt som händer.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter som att kapten och överstyrman har lite matkultur, surströmming, skivad potatis och rödlök på tunnbröd och kall öl gärna med en snaps till är ju så gott. Hoppas dom tvingade alla ombord att smaka i allafall, för det smakar mycket bättre än det luktar.

2009-02-24 @ 10:47:06
Postat av: Rebecca

Pappa:) Nej alla blev inte tvingade, dem valde ut några offer haha. Nejdå men det fanns bara en burk tror jag och de flesta föredrog den andra maten som serverades och åt upp och försvann illa kvickt..

2009-02-24 @ 14:05:12
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0