Hemma:)



Äntligen hemma:) Eller ja det var väl en lång men förhållandevis smidig resa. Avmönstring första slussen Kiel, sova där, hämtade 02.30 (!) inatt och körda till flygbussen som gick 03.05 och var framme 4.20 ungefär på flygplatsen. Incheckning (jag är glad att automatcheckin finns när man är tidig, krångligt ibland ja men tack för att det finns), sen lite frukost för vi var sjukt hungriga. Lite strosande i taxfreen och sen mot gaterna. Fördriva lite tid där och så boarding. 1,5 timmas flygning i pytteplan och sen flyt och få ut bagaget snabbt och hinna med Arlanda Express. Mat till mig (kl 10 haha) och så lite glass i solen i Stockholm med bästa Claes och sen tåg hem. Mer glass och sol och snart tacos:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem!

Jag vet två stycken som längtat i alla fall =)

2009-06-26 @ 21:46:25
Postat av: Helena

Ja cardiff var fint, hela resan var helt fantastisk! Du verkar också ha varit ute på roliga äventyr :)

2009-06-28 @ 09:34:04
URL: http://matresan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! jag undrar vart du har pluggat någonstans innan

eller om du pluggar just nu, och framförallt vad du kan rekomendera för skola som har utbildningen sjökaptens utbildningen:)

Vore jätte tacksam för svar!

/ MVH Sofia

2009-06-28 @ 16:01:14
Postat av: Rebecca

Sofia: Kul att du är intresserad:) Jag har pluggat hotell och restaurang två år restauranginriktning och sedan tredje året i Göteborg, inriktning sjöintendentur. Sjökaptensutbildningarna finns i Göteborg och Kalmar, jag har hört mest gott om Kalmar och där skulle jag välja att gå om det blev aktuellt. Mina egna studier som är på gång är dietist troligtvis. Om du har fler frågor så lämna gärna din mail. Bara jag som ser den.

2009-06-28 @ 18:11:24
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0