Till ankars igen


Här ligger vi nu, på ankarplatsen i Amsterdam. Bilden är dock gammal för det är tråkgrått väder här och att lägga ut en bild på det skulle göra både mig och er deprimerande.

Precis fått ordning på allt och slutat jobba efter middan. Eller ja allt är att ta i, men allt som är mitt ansvar. Torktumlaren är fortfarande trasig och det har hänt något med inredningsfläktarna med. Men det finns en fördel med det, än så länge i alla fall. Det är i  princip knäpptyst i båten. Det brukar ju bli lugnt till ankars annars med eftersom maskin är av men nu är det tyst verkligen. Nackdelarna lär väl visa sig.. Eller så får de ordning på allt under morgondagen.

En av båtarna bredvid oss låg här sist vi låg här med, kan det ha vart i onsdags kanske? Den har i alla fall legat här i 9 dagar tyckte jag att jag hörde. Trååååkigt. Men eftersom det är en tysk båt som vi tror går under samma befraktining som oss så tycker vi lite synd om den istället för att säga rätt åt dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0