Börjat på allvar nu

Dagens lunch var en av de värsta jag har varit med om på ett sätt.. 30 personer. I vanliga fall har vi plats för 15 personer som vi brukar duka. Nu gjorde vi så det fick plats 19 st men det droppade konstant in mer folk. Tur att en del äter fort även i vanliga fall så det flöt på hela tiden men ändå. Samtidigt så är det himla skoj med mycket folk så missförstå mig inte och alla som var här och åt var supergulliga och trevliga.

Där de håller på och byter golv har de slipat och haft sig hela fm och nu är dem ändå nere i plåten. Det låter sjukt mycket så jag hämtade öronproppar till slut.

När de sista satt och åt så gick brandlarmet. Första gången på varvet faktsikt. Men det tog lite tid att kolla av vad som hade hänt och jag hade bara en t-shirt så för mig kändes det som en evighet. Man märker verkligen att varvet har börjat på allvar idag.





Direkt när lunchen var klar så smet jag inland och drog iväg och shoppade. Ovanligt. Nej men kände att jag behövde lite lugn och ro och mot att vara här så var Nordstan det.

Fotade lite på vägen tillbaka med shoppingpåsar i andra handen så håll tillgodo =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett litet boktips om du är sugen på en lite annorlunda kokbok: Leif Mannerström, Husmanskost

En hel massa "gamla" roliga recept.

2009-03-03 @ 19:39:28
Postat av: Rebecca

Okej, tack för tipset:) Köpte faktiskt en kokbok på bokrean idag. Under valnötsträdet hette den och det var två syrror som skrivit den. Verkade vara bra:)

2009-03-03 @ 19:50:50
URL: http://rebeccaskog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0