Fredag

Min sista fredag ombord den här törnen, förhoppningsvis. Nu börjar jag bli rastlös och vilja komma hem för jag har en massa saker jag vill/ska göra och bara vill komma igång med NU. Är lite så att allt man gör som man gör på en speciell dag varje vecka blir ju sista gången för törnen och det blir som att man kan checka av allt om man hade haft en lista. Nu finns den listan bara i mitt huvud men rutinerna sitter så det går bra ändå.

Vi har haft drogtest här ombord idag. Kom en gubbe från ett företag som rederiet jobbar med så fick alla lämna prover som skickas iväg och kollas. Alla får tycka vad dem vill om att man är tvungen att göra testerna. Jag tycker att det är bra, det känns tryggare att veta att alla är rena. Inte så att jag trott något annat om någon på den här båten men man vet ju aldrig och det kan ju uppstå rätt farliga situationer om det händer nåt. Jag vet inte om det finns ett krav från oljebolagen om dessa tester med? I alla fall så har de vissa krav på alkotester som vi också gör regelbundet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0