Vi har alltid roligt på jobbet

Jag har mer eller mindre garvat mig igenom den här dagen.. Så klockrena människor här ombord. Sanslösa kommentarer och diskutioner till och från men sjukt roligt.


Förlåt, men fulaste båten som ligger mitt emot oss..
Vem har valt färg? Smutsgulvit?

Avgång från Rotterdam typ nu. Precis börjat röra på oss det är ut och ankra över natten som gäller. Det jobbas för fullt på laster till oss har vi fått veta så hoppas det stämmer. Frankrike är ett alternativ som det pratas om men det får vi inte veta förrän imorgon.

Inte den lugnaste starten på törnen kanske imorse efter frukosten när provianten dök upp. Inte lite grejer. Men det behövdes, både vatten och mjölk var slut (såklart finns de kranvatten men vi är lite bortskämda). Bästa jobbet när man fått in alla grejer är helt klart att packa upp alla örter och sånt, det luktar ju så himla gott:)

Tullen var här och bråkade lite med oss, Hkf-Lasse var här med tidningar och pratade lite skit och jag fick höra "Oj, dig var det ett tag sen jag såg" Tror de var förra törnen i och för sig.. Okej att jag känner igen honom för vi har ju inte så mycket svenskar som kommer ombord utomlands men att han känner igen varje person på båtarna är lite imponerande. För han är ombord på alla svenska båtar som kommer till Rotterdam och en del i Amsterdam också tror jag.

Annars har det varit en lagom lugn och bra första dag på jobbet igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0