Det finns hopp om att få sova inatt.

Den har lugnat sig en aning sjön men det kommer fortfarande vågor från jag vet inte vart. Som tur är så har vi hivat ankare nu efter middan och är på väg in till kaj, tyckte jag hörde något om lots 19.45 vår tid, dvs om en kvart. Toppen om det stämmer för då är vi till kaj lagom tills jag ska sova.

Dagens prestation ger jag mig själv som lyckades scanna in ett papper på scanner/skivare/kopiatorn i CCR som jag aldrig använt och få det mailat till både min mail ombord och min hotmail. Ibland har man oanade förmågor eller kanske en smula logiskt tänkade. Dock så verkar det som varje gång jag skiver ut något på däckskontorets skrivare så hamnar det av någon anledning ett ex i skrivaren i CCR också. Som överstyrman sen hittar bland sina lastpapper, bra jobbat. Men han har fattat att dem är mina nu och frågar inte längre.

Kvällen i dag blir som vanligt lugn, ska slappa en stund till, sen ringa till min prins hemma som snart är hemma från jobbet och så står lite fruktätande på schemat också.

Nedräkningen till avmönstringen står på 14 dagar, åhh vart har 4 veckor här ombord tagit vägen liksom? 2 veckor återstår och det känns bra. Lite till har jag allt att ge här ombord innan jag får åka hem för semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0