Frukost


Morgonens frukost och vår lilla odling i byssan

Söndag - ägg och bacon frukost men det är inte riktigt min grej, jag håller mig till gröt som vanligt. Dem andra som uppskattar det får äta upp det istället. Näst sista ägg och bacon för mig, bara en söndag kvar sen. Om det känns skönt, ja.
Mässman som är hemma på ledighet nu hade planterat basilka i små krukor som stod i en av ventilerna i byssan men det hade inte hänt något när dem åkte hem men nu har dem tagit ordentlig fart och börjat växa. Man ser nästan från dag till dag att det händer saker med dem och det är kul. På bryggan finns vår tomatodling också, små små gröna tomater börjar det komma där.
Jag har lite rast nu efter frukost men ska snart sätta igång med lunch och klurar på om jag inte ska baka ett gäng muffins också. Måste bara kolla så att vi har mera bakpulver för den burken jag använder håller på att ta slut, för finns det inte mer är det illa, för jästen är också slut. Svårt att variera bakandet, men jag har ju alltid min surdeg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0