Dagen

Inget internet tillbaka på det trådlösa nätet men tro det eller inte, vi har överlevt hela dagne ändå. Lite tråkigt är det väl men vi har en fungerade telefon som går varm och akuta grejer får tas på de stationära datorerna, som bloggande typ, nu från CCR.

Dagen har inneburit full fart, speciellt när dem bestämde sig för att lägga en brand/helikopter/oilspillövning 15.15. Inte som vi i byssan gillar för då blir det kaos med middan. Men det vara bara att in med klyftpotatis i ugnen och gå ut i solen igen där jag redan hade spenderat mina lediga timmar på eftermiddan. Övningsscenariot var att en helikopter som kom med lots till oss hade kraschat på helikopterplattan och det bra och var spill från bränsle och sånt så först fick rökdykarna sätta skumkanoner för att kyla ner lite innan vi i sjukvårdsgruppen kunde komma fram och rädda den skadade som för dagen spelades av överstyrman. Perfekt övningsväder med strålande sol, mindre mysigt då med overaller på som man svettades som en tok i. Tycker också att solen tar lite dåligt när jag solar men kanske gör solkrämen nytta då.. Lite lite färg ser jag ju att jag får men det går ju så sakta.. Fast det kankse är bra att man inte har mer än två timmar om dan vissa dar att offra i solen.

Kvällen blir lugn, som vanligt. Ringa hem så fort telefonen återvänder hit till CCR och sen ta det lugnt ett tag och sen efter åtta hälsa på bryggan. Tydligen hade dem saknat mig igår när jag inte orkade dra mig upp och solnedgången hade varit galet fin. Dock så orkar jag inte vara där uppe så länge att den hinns med tyvärr. Natten som var så brassade vi över till engelsk tid igen då vi med stor sannorlikhet kommer bli kvar här minst ett par hamnar nu. Den extra timmen inatt var underbar när man vaknade imorse. Tack tack tack! Haha :)

Tråkigt nog så kommer inga bilder så länge jag inte kommer åt internet med min egen dator, visst skulle det kunna gå att ladda via dessa datorer men när det redan tar 5 minuter att ladda aftonbladet så vill jag inte tänka mig vad en bild skulle ta som kan ta en kvart på min dator här ombord.


Kommentarer
Postat av: Ia

En liten tanke bara...det är inte säkert att det tar så lång tid för bilderna---Aftonbladet är byggt i flash och det tar förskräckligt lång tid att ladda ;)

2010-06-26 @ 22:24:36
URL: http://kajsalisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0