Den vegetariska lasagnen

Det blev vegetarisk lasagne, egentligen så hade jag nog redan bestämt mig för det igår när jag inte tog upp någon köttfärs. Tycker den håller så sjukt dålig kvalite den man får i vissa länder och sådan råkar vi ha ombord, hemskt fet är den. Jag är inte det minsta rädd för fettet i sig, men däremot så tycker jag det är vidrigt när det smakar fett om saker som inte ska det. Så var det med köttfärsen och häromdagen när jag skulle använda den så stod jag och skedade bort fett medans den bryntes, kanske 1 liter fett på 3-4 kg köttfärs, inte okej.

Men åter till lasagnen. Jag vågade inte skriva att den vara vegetarisk på tavlan för det finns tyvärr alltid folk som är skeptiska helt utan anledning. Dessutom är det intressant hur många som noterar att den är det och hur de reagerar på det. När jag åt med vakten för en stund sen så var vi 4 st plus mig, en mycket skeptisk matros som tycker att det är bögigt att äta grönsaker, en elev och en styrman som båda är intresserade av mat och träning, samt min mässman som säger att allt är gott. Eleven frågade redan efter ett par minuter om den var vegetarisk och sa att den var väldigt god, styrman hade inte kommit ner då så han frågade sedan när han hade ätit klart vad det var för något i för den smakade inte rikitgt som lasagne brukar men också han sa att det var gott och var inte alls emot att äta vegetarisk. Just nu sitter resten av besättningen och äter. Kommer det inte fler inlägg idag finns två alternativ. Antingen så har internet dött eller så ligger jag och plaskar i vattnet utanför hollänska kusten..

Nu ska jag låta maten sjunka ner lite och sen är det träningsdags, planen var boxning + styrka mage/rygg men jag fick mersmak av löpbandet från igår så det kanske blir det med, jogging till uppvärmning skulle ju kunna funka.


Kommentarer
Postat av: kingen

vilken tyrann du är! ska inte grabbarna ens få kött!!! ;)

2010-06-07 @ 18:24:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0