Fullspäckad söndagsmorgon



Morgonens pyssel

Alla verkar ha sovit halvkasst inatt för trots att man inte ser något nämnvärt på vattnet så kommer det såna dyningar till och från att man vaknar och inte kan somna om. Jag har ingen koll på vad klockan var dem gånger jag vaknade men det måste ha varit mot morgonsidan och under morgonen har dyningarna fortsatt. Ett under att inte hela byssan ligger på durken, haha.

Tro det eller inte, men vi håller på och startar upp. Men inte för att vi har fått någon resa utan vi ska bara på en liten utflykt bort till Amsterdam för att byta kapten ombord. Stackarn som är här nu skulle åkt hem i måndags men då åkte chiefen och dem får inte byta samtidigt så då fick han stanna och vi hamnade här till ankars. Nu börjar det dock bli väldigt angeläget för honom att komma hem och den andra vill ut så då löses det så här. Alla nöjda och glada.

Min morgon har minst sagt varit full fart, förutom det vanliga till frukosten med ägg, bacon och stekt potatis för idag och så det som alltid är i form av gröt, fruktfat, grönsaksfat och bröd så har jag roat mig med att baka maränger på äggvitorna som blev över när jag gjorde bearnaisesåsen igår. Dem är fortfarande i ugnen på typ ingen värme för att stelna klart så får vi se sen hur dem blev. En stooor pizzadeg har jag hunnit sätta på jäsning också, fråga mig inte hur allt hanns med på knappt 1,5 timma men på nåt sätt så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0