Hiss och diss


Komsi komsi lilla himlen, imorgon kan du väl i alla fall visa dig lite..?

Diss: Frysarna, dem är kalla och jobbiga, man fryser halv ihjäl när man ska hitta något som man tror finns men inte riktigt vet var. När det är som minst passade passar dem också på att frysa igen så att man slipper gå in i dem (läs: inte kommer in i dem när man behöver något) meeeen inget som inte våra bästa maskinister kan reda ut. Kanske trodde förstemaskinisten att det var jag som hade riggat det hela när jag kom för andra gången och sa att frysen sitter fast och det var den andra frysen då. Icke då, men lite trist kan det bli ibland att stå och jobba själv så det är trevligt med besök i byssan.

Hiss: Golvvärme på toaletten, alldeles underbart när man går upp på morgonen och ska borsta tänderna i en kall hytt som AC:n fått kyla hela natten att i alla fall få lite värme på fötterna.

Sen måste jag få tillägga en sak som jag är lite faschinerad (hur stavas det?) över. Vi har kodlås på ett par dörrar ombord för att man inte ska kunna gå hur som helst in i inredningen när vi ligger till kaj och det är folk från land ombord. I alla fall så behöver man inte slå siffrorna i ordning, utan bara det är rätt antal siffror och rätt siffror så går dörren upp, haha tro mig - jag har testat.


Kommentarer
Postat av: Vickan

Hahaha fränt lås, sånt skulle jag behöva! :D

2010-06-11 @ 15:22:52
URL: http://vikachus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0