Mot nästa hamn..


En annan kväll på bryggan, en fin kväll

Vi åker båt mot Pembroke, solen är borta och regnet gör oss sällskap istället. Men som någon här ombord sa och säkert många innan så behöver vi lite regn med för att uppskatta de soliga och fina dagarna. Jag är nöjd så länge solen skiner mellan halv ett och två på eftermiddagarna, här är vi inte så kräsna. Kanske vore det bra om det inte är solaväder imorgon då jag visst råkade bli lite röd idag. Ingen fara dock, på med lite mer bodylotion innan jag sover och det syns inte imorgon menblir det sol så blir det lite starkare solskyddsfaktior. Blir det inte sol så blir det träning, den går bra nu. Gjorde sjukt mycket att få komma iland en sväng och springa av sig lite och trots att jag idag kände mig sliten och hade bestämt vilodag och njöt av den i solen så ville jag ändå träna och den känslan är bra, den tar jag med till imorgon.

Jag missade tydligen en hel massa medans jag låg ute på däck på eftermiddan, tullen hade visst vart ombord och rotat igenom en del hytter efter cigaretter. Dock inte min, antagligen därför att jag inte hade några och då inte heller skrivit upp nåt på tullistan. Dessutom så får dem inte gå in utan att man är med.

Sovtajm snart och äntligen har jag börjat sova lite bättre, eller jag har inte sovit dåligt, men att vakna eller ha svårt att somna (mer än 10-15 min) är dåligt i mina mått mätt. Hemma däckar jag på 3 min och vaknar när klockan ringer eller annars  framåt åtta halv nio. Här vaknar jag på nätterna, eller mot morgonsidan har det varit nu, imorse orkade jag inte kolla klockan utan vände mig och somnade om, kanske hör jag styrman som bor vägg i vägg nu som går 4-8 vakten.. Hmm, det ska bli skönt att komma hem sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0