På bryggan


Vikarierande styrman.. (den osminkade, ofixade sanningen haha, någon annan finns inte ombord, vet knappt var jag la smink och parfym när jag kom ombord.. sånt är livet.)

Vi byter lite jobb här ombord, jag och styrman bytte tidigare ikväll så jag handstyrde lite men sen fegade han ur och ville inte vara kock. Så nu är ordningen återställd och vi är på rätt kurs igen för det ska ju erkännas att det var lite svajigt där ett tag, haha. Men det är skoj att vara med och lära sig saker, för det är inte så himla lätt.

Nu är det sovtajm för mig som har klockan konstant på 5.30 några veckor till och de på bryggan har lovat att köra lugnt så jag kan sova gott. Imorgon mitt på dagen nån gång är vi framme i Bremen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0