Säkerhetsrunda

Stor säkerhetsrunda - check.

Så nu vet jag allt, typ. Eller det är inte så lätt att komma ihåg allt. Men jag hittar till min brandstation och vet vad mina uppgifter är om det händer något tex brand. Vart närmaste nödutgång och sånt är fick jag ju se redan första dagen men nu vet vilka brandsläckare som sitter vart och egentligen är det ju logiskt - vatten är ju inte optimalt i byssan till exempel.

Appropå byssan så har mitt sällskap utanför ventilerna varit en fiskmås som sitter på relingen och tittar på mig haha. Standard i Pemroke, fråga mig inte varför men det kommer alltid en fiskmås och sätter sig utanför byssan.
Kanske lite elakt men när jag var här en gång tidigare så var den en envis rackare till mås som tiggde och tiggde och någon kom på den briljanta idén att dränka in en brödbit med överbliven snaps från när det nu kan ha varit (i alla fall innan båtarna blev helt vita) och ge till måsen. Den smaskade i sig med god aptit, sen flög den en liten runda och kom tillbaka sen. Då hade den dock väldigt svårt att sätta sig på relingen igen, lite vingligt gick det. Är det samma fågel idag som besöker oss så ser den ut att ha nyktrat till igen. Tur för den om det skulle bli blåstest.
Ska se om han kommer tillbaka så ska jag ta en bild och lägga ut men förut när jag var nere och skulle fota så var han på rymmen. Kameraskygg kanske?


Till slut fastnade han..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0