Sol heeeela dagen

Dålig uppdatering av mig idag men det har varit fullt upp, jobb, sola, mera jobb, lite till jobb och så nu har jag tagit kväll. En del att förbereda inför midsommar och en del vi inte fick vid provianteringen ställde till det lite. Till exempel så fick vi ingen inläggningssill, kanske jag nämde igår? Men i alla fall så kom det hel sitt fryst i en stor klump som fick tina tills idag som jag sedan har roat mig med att filéa, inte kul alls. Mest stått och svurit över sillskräpet på eftermiddan.
En dryg timma ute i solen fick jag på eftermiddagsrasten, klarblå himmel men det blåste en del så efter en timma så började jag känna mig lite frusen och gick in igen.
Rotterdam blev det till slut som vi är på väg mot och vi går in fredag eller lördag, lutar nog åt att vi springer iland där en sväng om det passar :) Bra att komma bort lite ibland..

Kvällen blir lugn, ska kanske hälsa på en sväng på bryggan och dricka lite te med mina favoriter där efter åtta men annars inga stora planer. Fruktstund också blir det, eller den har jag redan påbörjat med ett äpple som är snart slut. Egentligen borde man gå ut på däck för det är underbart härligt ute, dock inte den där riktigta sommarvärmen än.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0