Till ankars



Vi är fast där vi ligger.. Till lördag hittar ni oss här, till ankars utanför Gdynia. Sedan rör vi oss mot Kaliningrad för att lasta för ARA (Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen). Inte klart vilken av de ställen den ska till men de ligger ju rätt nära varandra. Alla är väl okej, beror på hur man ser det. Jag vet att i princip alla ombord blir galna på mig när jag säger att jag vill till Antwerpen. Det är en bra hamn, när man väl har kommit till kaj.. Är en lång kanal in med slussnig vilket innebär mycket jobb för de flesta utöver normal arbetstid. Förra gången vi skulle dit gick det så här. Lagom nära att gå iland, kyrkan kör en dit man vill och tillbaka. Massa roliga affärer finns det och så är det Belgien ju, man måste shoppa choklad.

Vädret skiftar jättemycket, sol och regn om vartannat. Den här tiden på året tom sist april är jag glad att jag jobbar inomhus till 99%..

Om man kanske skulle göra sig klar att gå och fika nu, eller ja fika. Frukt är min fika, får man säga fika då? När man var liten hette det ju mellis och då åt man ju macka..

Kommentarer
Postat av: Aurvandil

Mellis?

Det är ju mellanöl ju!

Det är klart som korvspá att det heter fika oavsett om man tar en kopp te eller kaffe.

Sitter nere i Halmstad och är alldeles snurrig i huvé av all hydrulik.

Skulle sitta fint med en mellis nu!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0